Google Görseller’in doğmasının en büyük sebebi Jennifer Lopez’in seksi elbisesiydi.
Google Görseller’in ortaya çıkışının Jennifer Lopez sayesinde olduğunu biliyor muydunuz? Bu farklı bilgi kısa bir süre önce Twitter kullanıcısı mattxiv tarafından paylaşılmıştı. Gerçek olamayacak kadar problem gibi görünse de temelde gerçeğin bu olduğunu söyleyebiliriz.
2000 yılında Jennifer Lopez, 42. Grammy Ödülleri’nde Versace ipek yeşili bir elbise giymişti. Düşük yakalı elbise, dünya çapında şaşırtıcı miktarda ilgi ve haber topladı.
Daha sonra J.Lo dekoltesinden bahsetti. Bana öyle gelmedi. çok güzel bir elbiseydidedi ve ekledi: “ Bunun bu kadar büyük bir anlaşma olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu.”
Elbise sadece ana akım medyayı etkilemekle kalmadı, aynı zamanda Google’ın arama motorunda da kalıcı bir izlenim bıraktı. Elbise çok rağbet gördü.
Eski Google CEO’su Eric Schmidt, 2015 yılında Project Syndicate hakkında yaptığı açıklamada bu konuyu ele aldı ve şöyle dedi: İnsanlar metinden fazlasını istedidedi. Schmidt’in sözleri şöyle: Bunu ilk kez 2000 Grammy Ödülleri’nden sonra, Jennifer Lopez’in dünyanın dikkatini çeken yeşil bir elbise giymesiyle gördük. O zamanlar, şimdiye kadar gördüğümüz en tanınabilir arama sorgusuydu. Ancak kullanıcılara tam olarak istediklerini vermenin kesin bir yolu yoktu. Böylece Google Görsel Arama doğdu.”
Google Görseller’in mühendislik ve ürün müdürü Cathy Edwards daha sonra GQ’ya bunun “tamamen doğru” olduğunu söyledi. Ancak, o sırada küçük grubun kendi görsel aramasını oluşturmak istediğini, ancak projeye ne kadar kaynak ayıracağını bilmediğini de belirtti.
Jennifer Lopez’in elbise fiyaskosundan sonra, görsel aramalarının “o kadar önemli” olduğu anlaşıldı ki, şirket bunu yaratmak için daha büyük bir bütçe ayırmaya karar verdi…